Military vehicles and weapons

Itt olvashattok katonák által használt fegyverekről és járművekről. (Még egy kis humor belefér).

E 100

Súlya 210 tonna,a páncélzata ennek megfelelő, a frontlemez 350 milliméteres acélból készült, de az oldalak is megkapták a megfelelő védelmet, azok a részek 250 milliméter vastagok voltak. A tetőlemez „mindössze" 70 milliméter volt, de a motortér is 20 centiméter acélba burkolózott! A tank meghajtását egy 2500 lóerős gázturbina biztosította. 100 kilométeren „mindössze" 1000 litert fogyasztott.Főlöveg egy 170 milliméter űrméretű KwK volt, ami mellé egy „75-ös" KwK 40 volt beépítve.terepen 34 km/h-ás sebességgel, műúton pedig 46-al „száguldozhatott".

 

 UAZ-469 - Talán senkinek sem kell bemutatni az orosz hadsereg közelmúltjának alapvető terepjáróját, mivel a típust a Magyar Néphadsereg is rendszeresítette az 1970-es években. Megküzd a legnehezebb tereppel is, és könnyen irányítható, ha pedig javítani kell, egy nagykalapács is megteszi. 

 

 

 GAZ-2975 Tigr, avagy az orosz Hummer. Az 5,5 tonnás páncélozott terepjáró megfelel a modern hadviselés kihívásainak, orrában amerikai dízelmotor (Cummins) dolgozik és termel 215 lóerőt, hogy az összkerékhajtású terepjáró bárhova el tudja juttatni személyzetét.

 

 

 T–34

 szovjet közepes harckocsi, melyet elsősorban a második világháború idején vetettek be. A precíziósan kidolgozott német harckocsikkal szemben viszonylagos egyszerű legyárthatósága és kezelhetősége, valamint a nagy számbeli fölény voltak fő előnyei. Emellett volt néhány előnyös műszaki tulajdonsága is.A T–34-esek egyik fontos eleme a Christie-féle futómű speciálisan átdolgozott változata

A harckocsi egyik legfőbb technológiai újítása az öntött torony és a teljes egészében hegesztett páncéltest. A 30-as évek harckocsijait alapvetően benzinmotorok hajtották. A T–34-be ezzel szemben diesel-motort építettek, ezzel sikerült növelni a harckocsi hatótávolságát, valamint csökkenteni a tűzveszélyt. A 38 liter hengerűrtartalmú V–2 típusú V12 hengerelrendezésű öntött alumínium blokkos motor 

A T–34 esetében sikerült megteremteni a harckocsikat jellemző három alapvető tulajdonság – mozgékonyság, tűzerő, páncélvédettség – összhangját.

 

 

 

 Churchill Mk IV

Churchill Mk IV (A22)brit hadsereg gyalogsági nehéz harckocsija volt második világháborúban. A harckocsi erős páncélzattal rendelkezett, és számos speciális harcjármű alapját képezte. A szériát az akkor brit miniszterelnökről, Winston Churchillről nevezték el, aki nem csak Anglia háborús erőfeszítéseinek szimbóluma volt, hanem ő volt az az ember is, akinek segítségével az első világháború során elkezdődhetett az első harckocsi kifejlesztése is.940-ben a Churchill nehéz harckocsik kifejlesztését, de nem vették kellően figyelembe a harctéri tapasztalatokat és figyelmen kívül hagyták a technikai fejlődésben rejlő lehetőségeket is. Így az elkészült tanksorozat az első világháború brit harckocsiépítésének továbbfejlesztéseként jött létre. Erős páncélzat, az újabb változatoknál egyre növekvő tűzerő, de nagy súly és kis mozgékonyság jellemezte a típust. Ennek ellenére el kell ismerni, hogy különböző speciális változatait (pl. hídvető, vontató, aknamentesítő) sikerrel használták a britek. 1943-ban jelent meg tömegesen a csapatoknál, első bevetésére Dieppe-nél került sor, ahol az első harci tapasztalatok kiábrándítóak voltak. Ezután főként Afrikában, Szicíliában és Dél-Európában alkalmazták. A Churchill kiváló szolgálatot tett, és a brit hadsereg csupán a 60-as években selejtezte ki.

 

Tiger

Tömeg: 50,5 tonna, Talajnyomás: 1,43 kg/cm², Harckocsi szélessége: 3140 mm, Névleges adatok: Hatékonyság: 30,4 LE/l (teljesítmény/üzemanyag), Teljesítmény: 700 LE 3000/min fordulatszámon ,Kompresszió: 6,8/1, Hengerűrtartalom: 23 092 cm³, Lökethossz: 145 mm, Furat: 130 mm, Hatótávolság: 195/110 (közút/terep), Sebesség: 45,4 km/h.

Az alábbiakban gyakran előforduló VK betűjelzést 1938-tól használták a németek a tervezési megnevezésekhez, a Vollkettenkraftfahrzeug (lánctalpas gépjármű) rövidítése. A mögötte szereplő négy számjegyből az első kettő a tervezett tömeget mutatta, a második kettő a prototípus egyedi azonosítója. A zárójeles betű akkor került mögé, ha több cég tervezte/gyártotta ugyanazt a típust.

Panzerkampfwagen VI (rövidítve Pz.Kpfw VI, még rövidebben Pz VI) egy Németországban, a II. világháború alatt kifejlesztett és alkalmazott nehézharckocsi volt. A Panzerkampfwagen VI ausf B kifejlesztése után Pz VI ausf[j 3] A típusjelzést használtak, megnevezése Tiger I lett, megkülönböztetésül az ausf B változat Tiger II nevétől. Rendszeresítési száma Sd.Kfz.[j 4] 181. Két fő változata (németül ausführung) került sorozatgyártásra, a H (ausf. H) és az E (ausf. E), de ezeken túlmenően több kisebb módosítást hajtottak végre a járműveken a gyártás során.

 

 

AH-64 Apache

Az AH–64 Apache az Amerikai Szárazföldi Hadsereg számára az 1980-as évek elejére kifejlesztett harci helikopter. Eredetileg a Vörös Hadsereg harckocsijai számbeli fölényének ellensúlyozására épült, a magas ára és bonyolult kialakítása miatt sorozatgyártásra nem került AH–56 Cheyenne egyszerűbb alternatívájaként.

Az Apache erős fegyverzete forgathatóan beépített 30 mm-es gépágyúból és rakétákból áll, amelyek közül tipikusan 70 mm-es nem irányított Hydra kisrakétákat, lézervezérlésű AGM–114 Hellfire páncéltörő rakétákat és különböző változatú önvédelmi célú Stinger rakétákat szerelhetnek fel. A fegyverzet hatékony alkalmazását forgatható orrtoronyba szerelt szenzorcsoport segíti, amely infravörös és termovíziós éjjellátó, lézeres célmegjelölő és TV-kamera funkciót tartalmaz. A késői változatú AH–64D modelleken igen fejlett "Longbow" radarberendezés található a rotortengely tetejére erősítve, amely légi és földi célok felderítését biztosítja 270 fokban, (kivéve a gép farka felé), automatikus célfelismerés és célkijelölés mellett.

 

Az Apache védelmét a géptörzs kevlár bélése és műanyaghabba ágyazott kerámiarészecskékből álló könnyűsúlyú blokkok biztosítják, a kétfős személyzetet golyóálló "Lexanpolikarbonát kabintető védi. Az öntömítő gumi üzemanyagtartályok és titán rotorlapátok ellenállnak a 23mm-es légvédelmi gépágyú egyes találatainak. 

 

T-90

 T–90-es harckocsi az orosz hadsereg jelenleg legmodernebb harckocsija, amelyet az 1990-es évek elejére fejlesztettek ki.A harckocsi aktív és passzív védelemmel is rendelkezik. A passzív védelmet elsősorban a rétegelt acél kompozit páncél jelenti, emellett a T-90 alapvédelméhez tartozik a Kontakt-5 – későbbi változatokon Relikt – reaktív páncélzat is , ami megtalálható a torony oldalain, és a tetején is hogy védje a harckocsit a felülről érkező lövedékek ellen.A T–90-es fő fegyverzete egy 2A46M típusú, 125 mm-es sima csövű harckocsiágyú, amit 2E42-4 Zhasmin két-síkú elektro-mechanikus stabilizátorral láttak el. Az ágyú számítógép-vezérlésű, a töltési mechanizmus(ami 6-8 mp-et vesz igénybe) és a lövés utáni szellőztetés is teljesen automatizált, amely növeli a tűzgyorsaságot.Az ágyú tűzgyorsasága 6–8 lövés/perc. A harckocsi összesen 43 lőszer hordozására képes, ebből 22 van közvetlenül a töltőberendezésben.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Weblap látogatottság számláló:

Mai: 2
Tegnapi: 2
Heti: 2
Havi: 95
Össz.: 10 965

Látogatottság növelés
Oldal: Jármvűvek
Military vehicles and weapons - © 2008 - 2024 - betonkevero.hupont.hu

A HuPont.hu az ingyen weblap készítés központja, és talán a legjobb. Ingyen weblap

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »